Welcome

PERHATIAN!!

BUAT MASA INI PERKHIDMATAN SAYA TERPAKSA DIHENTIKAN SEKETIKA KERANA KINI SAYA TELAH BEKERJA DI SEMENANJUNG..TAK DAPAT NAK HANDLE PELANGGAN YANG INGIN KE SABAH...INSHAALLAH SERVIS INI MUNGKIN AKAN DISAMBUNG BALIK JIKA ADIK SAYA BERSEDIA UNTUK HANDLE PELANGGAN YANG DATANG BERCUTI KE SABAH..

CUMA JIKA ADA PERTANYAAN BERKAITAN NEGERI KELAHIRAN SAYA INI BOLEHLAH CONTACT SAYA TERUS..SAYA AKAN CUBA BANTU SEKADAR YANG MAMPU..TQ..!!

TIP BERCUTI SAMBIL BERJIMAT

Salam buat semua..






Pada malam ini ingin saya berkongsi dengan anda semua, tip bercuti sambil berjimat. Mungkin tip ini sangat berguna bagi sesiapa yang suka pergi bercuti dan melancong. Iyalah, sememangnya umum pun mengetahui melancong dan bercuti memerlukan duit. Jadi, saya nak kongsikan sedikit tip yang berguna untuk anda berjimat sambil bercuti. Selamat membaca...


1. Elakkan bercuti semasa cuti
umum atau cuti persekolahan Waktu cuti umum mahupun cuti  persekolahan adalah hari yang paling dinanti- nantikan oleh semua untuk bercuti bersama keluarga dan rakan. Masa ini semua hotel dan pusat percutian akan meletakkan harga yang tinggi untuk proses penginapan. Oleh itu ubah jadual percutian kamu bersama keluarga dan yang tersayang pada hari selain musim cuti umum serta atur percutian lebih awal bagi mengelakkan bebanan kerja di pejabat.


2.Gunakan kenderaan awam
Lupakan niat kamu untuk bercuti dengan menaiki kenderaan sendiri  dan gantikan perjalanan kamu dengan menaiki kenderaan awam seperti bas. Ini kerana kosnya jauh lebih murah berbanding menaiki kenderaan sendiri. Harga tiket bas lebih murah jika dibandingkan dengan harga minyak dan tol yang terpaksa kamu keluarkan demi percutian tersebut. Tidak salah sekali-sekala menikmati perjalanan dengan pengangkutan awam.


3. Bawa bekalan makanan sendiri
Lebih jimat apabila kamu membawa sendiri bekalan makanan dari rumah.  Kebanyakan restoran mahupun kedai makan di lokasi percutian akan meletakkan harga yang tinggi kerana mereka tahu semua  pengunjung hanya akan tertumpu pada satu tempat sahaja untuk mendapatkan makanan. Ringan-ringankan tangan untuk bangun awal pagi demi menyediakan bekalan percutian kamu.


4. Sediakan bekalan untuk perjalanan
Semasa dalam perjalanan, sering kali kita singgah ke stesen minyak mahupun  kedai runcit untuk mendapatkan makanan ringan. Kurangkan membeli makanan ringan di luar dan gantikan dengan penyediaan bekalan makanan dari rumah seperti roti sandwic dan makanan ringan lain sebagai
alas perut kamu dan rakan.


5. Tempah tiket segera
Bagi mereka yang memilih untuk  menaiki kapal terbang ketika percutian, buatlah tempahan tiket lebih awal bagi mendapatkan harga tiket yang lebih murah. Tambahan lagi pembelian secara online biasanya disertakan dengan harga promosi berbanding membeli secara manual di kaunter. Bagi sesiapa yang ingin mencari tiket murah dengan cara yang mudah, sila klik sini Selamat bercuti.

Di petik dari sini                                   
0 Responses

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...